Mediterranean Baked Feta Pasta // Mediterrane Ofen-Feta Pasta

Yes, I know, I’m definitely late to the baked feta pasta trend (or actually the party is over and I just arrived) but I finally decided to try it and the outcome is just too delicious not to share it. In case you have missed it, there has been a huge trend on social media about baked feta pasta that went so viral that allegedly feta was sold out in many countries. The original version uses cherry  tomatoes, but I decided to give it a twist and create a Mediterranean version of this delicious pasta dish by using eggplant, zucchini and bell pepper and then I couldn’t resist and also added some cherry tomatoes. Now I can definitely see, why this pasta went so viral because this dish is so easy to make and results in a really creamy and flavorful dish. Also, pasta is just always great, right!?

Advertisements

Ich weiß ich bin ziemlich spät dran bei dem gebackenen Feta Pasta Trend (also eigentlich ist der Trend schon vorbei und ich komm jetzt erst damit an) aber ich habe es endlich auch mal selber versucht und das Resultat ist einfach zu lecker, um es nicht zu teilen. Falls du es verpasst haben solltest, es gab einen riesen Trend in den sozialen Medien über gebackenen Feta zu dem Nudeln hinzugefügt wurden, der so weit ging, dass in manchen Ländern wohl anscheinend der Feta ausverkauft war. In der original Version werden Kirschtomaten benutzt, ich habe allerdings eine mediterrane Variante dieses Gerichts gemacht und Aubergine, Zucchini und Paprika verwendet. Ich konnte dann doch nicht widerstehen und habe noch ein paar Kirschtomaten mitreingeschmissen. Jetzt wo ich es ausprobiert habe, weiß ich warum dies so ein Trend wurde, denn das Gericht ist so einfach und resultiert dabei in einem cremigen und total geschmacksvollen Gericht. Und, Pasta geht ja immer, oder!?

Slide to see a before and after // Ziehe an den Pfeilen um ein Vorher/Nachher zu sehen.

Here’s the recipe:

Mediterranean baked feta pasta
Ingredients for 3 servings:
one block of feta (about 200g)
1/4 zucchini
1/4 eggplant
1/4 bell pepper
6-8 cherry tomatoes
optional: garlic and onions
2 tbsp olive oil

Seasonings:
fresh thyme
fresh basil
salt and pepper

200g red lentil pasta, i.e. fussili (or regular pasta)
Method:
1. Preheat the oven to 200°C / 390°F.

2. Add the feta to a baking dish. Cut the veggies into little cubes (except of the tomatoes) and add them around the feta. Season with salt, pepper and thyme and drizzle with olive oil. Distribute the oil and the seasonigs evenly with your hands.

3. Bake in the oven for about 20 minutes until the feta starts to brown and is very melty.

4. Meanwhile, cook your pasta accordingly.

5. When the feta is out of the oven, use a spoon to stir everything around and create a sauce. Sprinkle with basil. Add the pasta, give it a final stir and serve.
Nutritional information per serving:
kcal: 518 carbs: 37g protein: 28g fat: 27g
Advertisements
Mediterrane Ofen-Feta Pasta
Zutaten für 3 Portionen:
eine Packung Feta (circa 200g)
1/4 Zucchini
1/4 Aubergine
1/4 Paprika
6-8 Kirschtomaten
optional: Knoblauch und Zwiebel
2 EL Oivenöl

Gewürze:
frischer Thymian
frischer Basilikum
Salz und Pfeffer

200g Rote Linsen Nudeln, z.B. Fussili (oder normale Nudeln)
Zubereitung:
1. Ofen auf 200°C vorheizen.

2. Feta in die Mitte einer Ofenform legen. Gemüse -bis auf die Tomaten – in kleine Würfel schneiden und um den Feta verteilen. Mit Salz, Pfeffer und Thymian würzen und Olivenöl darüber verteilen. Mit den Händen alles gleichmäßig einarbeiten.

3. Für circa 20 Minuten im Ofen backen, bis der Feta leicht braun ist und sehr weich geworden ist.

4. Währenddessen die Nudeln laut Packungsanweisung kochen.

5. Wenn der Feta aus dem Ofen kommt, einen Löffel benutzen und damit den Feta auslösen. Alles umrühren, sodass eine Soße aus dem geschmolzenen Feta und dem Gemüse entsteht. Mit Basilikum bestreuen, Nudeln hinzufügen und noch ein letztes mal alles untermengen. Fertig.
Nährwertangaben pro Portion:
kcal: 518 Kohlenhydratge: 37g Eiweiß: 28g Fett: 27g

More recipes:

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s